“Wij meten onze bedrijfswaarde in termen van gecreĂ«erde impact, niet in termen van gegenereerde inkomsten.” – Udaya Kiran Reddy Vasepalli
Waar je ook gaat winkelen of online eten bestelt, je krijgt of betaalde plastic tassen of gratis papieren tassen. Papieren tassen worden nooit hergebruikt na het eerste gebruik, en door het verbod op gratis plastic tassen sinds 2016 zijn we gedwongen te betalen voor plastic tassen wanneer we ze nodig hebben. Iedere Nederlander gebruikt gemiddeld 245 boodschappentassen per jaar. Dat zijn er in totaal 3,9 miljard. Dat is veel en ook nog eens onnodig. Met het circulaire herbruikbare systeem van LoopTas nemen we gebruikte tassen in, maken ze schoon en zetten ze weer in.
We have a partnership with the canadian based organization called Plastic Bank, which has ethical recycling ecosystems in coastal communities (like Haiti, Brazil, Indonesia, the Philippines) and reprocesses the materials for reintroduction into the global manufacturing supply chain. Communities are compensated for the materials they gather, which allows them to better fulfill basic family necessities like groceries, school tuition, and health insurance. Collected material is reborn as Social Plastic®, which is then reintegrated into LoopTas.
Onder normale omstandigheden worden fossiele brandstoffen gebruikt om nieuw plastic te produceren en bomen gekapt voor papier. Wij bij LoopTas gebruiken reeds geproduceerd en afgedankt plastic, met name het verzamelen van oceaan gebonden plastic afval genaamd Social Plastic®. In principe hebben deze materialen een lagere koolstofvoetafdruk plus meer hergebruik van tassen leidt tot een veel lagere impact op het milieu.
We kunnen gerust zeggen dat al ons werk in lijn is met de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, die een blauwdruk zijn voor een betere en duurzamere toekomst voor iedereen. In het bijzonder werkt LoopTas aan het bereiken van:
De Hems 10, 7522 AN
Enschede
The Netherlands